Cégalapítási tanácsadás


TANÁCSOK AZON VÁLLALKOZÁST ALAPÍTÓKNAK, AKIK AZÉRT ALAPÍTANAK CÉGET, HOGY KÉSŐBB AZT EL TUDJÁK ADNI:
 
  1. Szakosodj! Ha arra koncentrálsz, hogy egy dolgot csinálj nagyon jól, és ehhez a területhez szerződtetsz szakembereket, javul a munkád minősége, és kiemelkedsz a versenytársaid közül.
  2. Túl nagy mértékben támaszkodni egyetlen ügyfélre kockázatos, elriasztja a potenciális vevőket. Ügyelj arra, hogy egyetlen ügyfeled se tegye kis a forgalmad több, mint 15 százalékát.
  3. Könnyebben tudsz bemutatni egy olyan folyamatot, amelyet jól uralsz, és a te kezedben van az irányítás. Tedd világossá, hogy mi a terméked, így valószínűbb, hogy a potenciális ügyfeled vevő lesz rá.
  4. Ne légy azonos a cégeddel! Ha a vevő nem tudhatja biztosan, hogy a vállalkozásod a te irányításod nélkül is működőképes, nem fogsz jó ajánlatot kapni tőle.
  5. Kerüld a pénzelszívást. Miután kialakítottad a szabványosított szolgáltatásokat, számlázz előre vagy folyamatosan, amivel egy pozitív pénzforgalmi ciklust biztosítasz magadnak.
  6. Ne félj nemet mondani felkérésekre. Azzal bizonyíthatod, hogy komolyan gondolod a szakosodást, ha nem vállalsz el a szakterületeden kívül eső munkákat. Minél több embernek mondasz nemet, annál többször ajánlanak téged olyanoknak, akiknek a te termékedre vagy szolgáltatásodra van szükségük.
  7. Szakíts időt annak kiszámolására, hogy hány potenciális ügyfélből lesz valószínűleg tényleges vevő. Ez a szám lényeges, ha el akarod adni a vállalkozásodat, mert a vásárlód ez alapján tudja felmérni a piaci lehetőség mértékét.
  8. Két üzletkötő jobb mint egy. Az üzletkötők nagy része szereti a versengést, és igyekeznek túltenni egymáson. Ráadásul két üzletkötő alkalmazásával azt is bizonyítod a vásárlódnak, hogy az értékesítési modelled bővíthető, nem csak egyetlen jó üzletkötőn múlik.
  9. Olyan üzletkötőket vegyél fel, akik a termékek eladásában remekelnek, nem pedig a szolgáltatásokéban, mert ők jobban ki tudják tanulni, hogyan felelhet meg a terméked az ügyfelednek ahelyett, hogy beleegyeznének a portékád testre szabásába az ügyfél kívánságai szerint.
  10. Ne vedd figyelembe a mérlegedet abban az évben, amikor átváltasz egy szabványosított termékkínálatra, még ha ez azzal jár is, hogy neked és a munkatársaidnak le kell mondanotok a prémiumotokról. Amennyiben a pénzforgalmad erős és folyamatos, rövid idő alatt egyenesbe jössz.
  11. Legalább két pénzügyi évre van szükséged a szabványosított üzleti modelled igazolására, mielőtt eladhatnád a vállalkozásodat.
  12. Hozz létre egy vezetői csapatot, és ajánlj nekik egy hosszú távú ösztönző programot, amely jutalmazza a személyes teljesítményüket és a lojalitásukat.
  13. Olyan tanácsadót keress, akinek nem te vagy sem a legnagyobb, sem a legkisebb ügyfele. Bizonyosodj meg arról, hogy ismeri az iparágadat.
  14. Kerüld az olyan tanácsadót, aki egyetlen ügyféllel próbálja összehozni az ügyletet. Gondoskodj arról, hogy a potenciális vásárlók versengjenek a cégedért és ne hagyd, hogy az ügynököd bábuként használjon, mert szívességet akar tenni a legjobb ügyfelének.
  15. Gondolkodj nagyban. Készíts egy hároméves üzleti tervet, amely lefesti azt a képet, hogy mi lenne lehetséges a vállalkozásod számára. Ne feledd, hogy a felvásárlód nagyobb forrásokkal rendelkezik, aminek a révén felgyorsulhat a céged növekedése.
  16. Ha azt akarod, hogy a céged eladható és termékorientált legyen, ennek megfelelően kell alakítanod a nyelvezetedet. Változtass a szóhasználatodon. „Ügyfél” helyett mondj „Vevőt”, „cég” helyett „üzletet” vagy „vállalkozást”. A honlapodról és minden más, a vevőkkel történő kommunikációdból írts ki minden utalást arra, hogy korábban egy általános szolgáltató cég voltatok.
  17. Ne bocsáss ki részvényopciókat annak az érdekében, hogy a kulcsfontosságú munkatársaid a felvásárlás után is a cégnél maradjanak. Adj nekik inkább egy egyszeri prémiumot, amely jutalmazza a menedzsmentet a sikeres eladás esetén. Ezt egy vagy két részletben fizesd ki, és csak azoknak, akik maradnak, ezzel biztosíthatod, hogy a kulcsfontosságú vezetők az átmeneti időszakban is ott maradnak.